2017-09-30 wyc.Roztocze - Nowy projekt PTTK

Menu główne:

2017-09-30 wyc.Roztocze

W ostatni dzień września pojechaliśmy z wycieczką na Roztocze Środkowe,
aby napawać się pięknem i doskonałością roztoczańskiego krajobrazu.
gdyż podobno  nawet czas tutaj przystanął złapany  w pułapkę zachwytu nad urodą
tej ziemi. Podczas naszego pobytu zwiedziliśmy zabytkowy XVIII- wieczny kościół
w Górecku Kościelnym,
po czym spacerkiem przeszliśmy przez aleją dębową, mijając po drodze kapliczkę pod dębami i stacje drogi krzyżowej, aby na końcu dotrzeć  do kapliczki na wodzie.
Stąd udaliśmy się do Zwierzyńca, gdzie zachwycił nas barokowy „kościół na wodzie”
oraz stojąca obok drewniana dzwonnica . Niemniej interesujące okazało się zwiedzanie browaru,zakończone degustacją piwa oraz zwiedzanie  Ośrodka Edukacyjno-Muzealnego RPN usytuowanego na pograniczu zabytkowej części miasta i terenów parku, w którym mieliśmy możliwość obejrzenia ciekawych wystaw przyrodniczych, dających możliwość poznania wielu aspektów z życia zwierząt znajdujących się w RPN, a których nie można zaobserwować  w warunkach naturalnych. Następnie udając czarnym szlakiem dotarliśmy do stawów „Echo”. Piękna, słoneczna pogoda, piaszczysta plaża otoczona lasem sprawiły, że spędziliśmy tu sporo czasu na podziwianiu tego urokliwego miejsca.
Napięty program wycieczki zmusił nas do rozstania się z tym miejscem na rzecz Krasnobrodu, gdzie zwiedziliśmy krasnobrodzkie sanktuarium pw. Nawiedzenia NMP oraz pięknie usytuowaną w lesie kaplicę św. Rocha. Dopełnieniem naszego wyjazdu było zwiedzanie kamieniołomu w Józefowie z dodatkową atrakcją w postaci spontanicznego grzybobrania oraz zwiedzanie centrum miasta, gdzie króluje okazała fontanna przedstawiająca naturalnej wielkości osiem zwierząt występujących w okolicznych lasach należących do RPN.
Z Roztocza wyjechaliśmy z postanowieniem powrotu do tego cudownego miejsca w następnym roku.

Powrót do zakładki " WYDARZENIA "  -   Kliknij tutaj
i  przewijaj w dół kółkiem myszy